Študijski predmeti

PRVA IN DRUGA STOPNJA
 
TRETJA STOPNJA
Koncept zgodovine, kraljestva, pravičnosti, opravičenja in odrešenja v Stari in Novi zavezi
 
DUHOVNO IZPOPOLNJEVANJE
Duhovnost v Svetem pismu in cerkvenih očetih

Na začetku prvega srečanja smo prisluhnili papežu Frančišku, ki v svojih katehezah vedno znova navdušuje za zvesto branje Božje besede in za življenje po njej.

Sveto pismo ni samo za proučevanje, ampak da »jo hodimo«, pravi Frančišek. Blagor tistim, ki hodijo v Gospodovi postavi (Ps 128,1). Postava je za življenje, je kot pomoč za ustvarjanje kraljestva, ustvarjanje življenja. Danes nam Gospod pravi, da je tudi kraljestvo »na poti«, »hodi« kot kvas, kot gorčično zrno (Lk 13,18-21). »Kaj je Božje kraljestvo? Morda je Božje kraljestvo neka dobro zastavljena struktura, v celoti urejena, dobro pripravljene organizacijske sheme … In tisto, kar v njih ne vstopi, ni Božje kraljestvo. Ne. Z Božjim kraljestvom se zgodi isto, kar se lahko zgodi s postavo: nepremičnost, togost …

Postava je za to, ''da jo hodimo'', Božje kraljestvo hodi. Ni nepremično. Še več: Božje kraljestvo ''se dela'' vsak dan… Ne gre za vprašanje majhnosti, ali je nekaj majhno ali pa veliko. Problem je v hoji, na poti namreč pride do preobrazbe… Božje kraljestvo se oblikuje vse dni, s poslušnostjo Svetemu Duhu, ki je tisti, ki povezuje naš mali kvas ali malo seme z močjo in ju spremeni, da bi zrasla. Če pa ne hodimo, postanemo togi. Togost pa iz nas naredi sirote brez Očeta,« je pojasnil papež Frančišek (torek, 25. oktober 2016).

V nedelja, 23. oktober 2016, je papež Frančišek izrekel ključno duhovno spodbudo za našo šolo:

Danes je čas poslanstva in čas poguma! Poguma, da pospešimo omahujoč korak, da ponovno pridobimo okus, trošiti se za evangelij, da ponovno dobimo zaupanje v moč, ki jo samo poslanstvo vsebuje. Čas poguma je, četudi imeti ta pogum, še ne pomeni zagotovilo uspeha. Pogum je potreben za boj in ne nujno za zmago; za oznanjevanje in ne nujno spreobračanje. Pogum je potreben, da smo alternativa svetu, a da nikoli ne postanemo napadalni ali nasilni. Pogum je potreben, da se odpremo vsem, a da pri tem nikoli ne zmanjšamo absolutnosti in enkratnosti Kristusa, edinega Zveličarja vseh. Pogum je potreben, da se upremo neveri, ne da bi pri tem postali naduti. Potreben je tudi pogum cestninarja iz evangelija, ki si zaradi ponižnosti ni upal povzdigniti pogleda, ampak se je trkal na prsi in govoril: »Bog, bodi milostljiv meni grešniku!« Danes je čas za pogum, danes je potreben pogum.

Ob meditaciji Pavlove molitve v Pismu Efežanom (1,3-10), smo se ponovno ovedli svoje krščanske identitete: kdo smo, kdo nas kliče in kaj nam je zaupano. poklicanosti. Papež Frančišek je v četrtek, 13. oktober 2016, ob tem odlomku izpostavil tri osnovne drže kristjana: Kristjani ve, da je poklican in izbran, čuti potrebo po odpuščanju in je na poti, kjer srečuje bližnjega in Boga. 

Kristjan je izbran

Kristjan je predvsem oseba, ki je izbrana. Bog nas kliče enega po enega, ne kakor ogromno množico. Bili smo izbrani, Oče nas je pričakoval. Kakor se par, ki pričakuje otroka, sprašuje, kakšen bo le-ta, kakšen bo njegov nasmeh, kako bo govoril, tako je tudi Oče sanjal o nas, o vsakomur izmed nas: »In to ti daje veliko gotovost. Oče je hotel tebe, ne množice ljudi, ne: tebe, tebe, tebe. Vsakogar izmed nas. To je temelj, osnova našega odnosa z Bogom. Govorimo Očetu, ki nas ima rad, ki nas je izbral, ki nam je dal ime.« Kadar se kristjan ne počuti izbranega s strani Očeta, se to zazna, je nadaljeval papež. Kadar namreč čuti pripadnost neki skupnosti, je kakor »navijač nogometne ekipe«, ki je le-to izbral in ji sedaj pripada. Kristjan je torej izbran, Bog je o njem sanjal. Kadar živimo tako, v srcu doživljamo veliko tolažbo. Ne počutimo se zapuščene, ni nam rečeno: »Znajdi se, kakor veš.«

Kristjan čuti, da mu je odpuščeno

Druga poteza kristjanovega blagoslova je, da čuti, da mu je odpuščeno. Moški ali ženska, ki tega ne čutita, nista v polnosti kristjana: »Vsem nam je bilo odpuščeno za ceno Kristusove krvi.« Toda kaj mi je bilo odpuščeno? Papež je na to vprašanje odgovoril s spodbudo, da bi se spomnil grdih stvari, ki si jih storil sam, ne tistih, ki jih je storil tvoj prijatelj, sosed ali soseda. »Kaj grdega sem v življenju storil jaz?« Gospod je odpustil te stvari. Sem torej blagoslovljen, sem kristjan: »Prva poteza: sem izbran, Bog je sanjal o meni, imam ime, ki mi ga je dal Bog, Bog me ljubi. Druga poteza: Bog mi je odpustil.«

Kristjan je vedno na poti

Tretja poteza pa je, da je kristjan moški ali ženska, ki je na poti naproti polnosti, naproti srečanju s Kristusom, ki nas je odrešil. Ni mogoče razumeti kristjana, ki se ne premika: »Kristjan mora iti vedno naprej, mora hoditi.« Nepremičen kristjan je tisti človek, ki je prejel talent, a ga je zakopal zaradi strahu za življenje, zaradi strahu, da bi ga izgubil, zaradi strahu pred gospodarjem, zaradi strahu ali zaradi udobja. Talent pusti tam, sam je miren in življenje mine brez premikanja. »Kristjan je moški na poti, ženska na poti, ki vedno dela dobro, ki si prizadeva delati dobro, iti naprej.« To je krščanska identiteta, je na koncu povzel papež Frančišek: blagoslovljeni, ker smo izbrani, ker nam je odpuščeno in ker smo na poti. Nismo anonimneži in nismo naduti, tako zelo, da bi mislili, da ne potrebujemo odpuščanja. Nismo pri miru. »Naj nas Gospod spremlja s to milostjo blagoslova, katerega nam je dal, to je blagoslova naše krščanske identitete.«

 

Lectio biblica

Na prvem srečanju pa smo med drugim tudi skenili, da bomo izpolnjevali naslednje "študijske obveznosti", ki smo jih poimenovali Lectio biblica:

  • udeleženci biblične šole se obvezujejo, da se bodo trudili za redno branje Svetega pisma;
  • na vsakem skupnem srečanju bo dana naloga – lectio biblica - za domače delo s Svetim pismom. Vsak opravi to nalogo po svojih najboljših močeh.
  • vsaj trije udeleženci se povežejo v malo biblično skupino in se dogovorijo za termin med enim in drugim skupnim srečanjem, ko bodo drug drugemu predstavijo svoje delo, ga dopolnijo in nadgradijo;
  • spoznanja, do katerih boste prišli v skupini, zapišete in lahko tudi pošljejo na naslov: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.,. Če bo primerno, bodo razmišljanja objavljena na tej stran in bodo lahko tako obogatile tudi druge.

Lectio biblica prvega srečanja:

  • Preberite 1 Kor 1; Gal 1; Rim 1,1-15
  • Predstavi Pavlov poklic: Kako apostol sam predstavi svojo poklicanost? Kaj poudarja? Kaj pomeni poklic za njegovo življenje in njegovo poslanstvo?
  • Za osebni razmislek: Pogledam svoj poklic: kaj, kje, kako in k čemu me kliče? Kaj so znamenja klica? Kako ga živim?

Gradivo

 

image001
image004
image005
image002
image006
image007
image011
image013
image012
image014

biblicna sola logo

Biblična šola Evangelii gaudium želi biti odgovor na spodbude papeža Frančiška, da bi živeli svojo vero v vsakdanjih korakih usmiljenja in ljubezni ter da bi ponovno odkrili Sveto pismo kot knjigo življenja, kot živo Besedo, ki je namenjena meni in lahko spreminja moje življenje.

Back to top